Korzyści z pozycjonowania

Korzyści dla wyszukiwarki

Proces pozycjonowania to pożyteczna dla wyszukiwarek mrówcza praca. Pozwala im na odróżnienie, które ze stron niosą coś ciekawego i nowego, a które idą "na skróty". Każdą ze stron, które umieszczamy lub zgłaszamy do indeksu, jest oceniana przez robota Google. Weryfikuje on wstępnie jej zawartość, budowę, funkcjonalność. Ma on na celu wykluczyć te serwisy, któe nie są pożyteczne, które mają zagmatwaną strukturę, nieczytelną nawigację po stronie, są nieprzydatne dla Internautów poszukujących danego tematu.

Korzyści dla właściciela strony

Oczywiście wielu właścicieli firm posiadających stronę internetową wykorzystuje ten fakt do przeskoczenia konkurencji. Nie ma w tym nic złego. Jeżeli rywalizacja jest uczciwa, a właściciel danej strony stara się umieścić na niej coś przydatnego, ciekawego, wartościowego, proszę bardzo. Ci, którzy robią to wyłącznie dla pierwszego miejsca, przegrywają.

Korzyści z pozycjonowania stron powinni odczuwać przede wszystkim ... Internauci, nasi odbiorcy. To im służą serwisy internetowe i to dla nich cała praca. Zatem, jeśli chcemy tylko pierwszej pozycji, nie dbająć o Internautę, musimy być przygotowani na klęskę.